مطالب و اخبار روز ایران مطالب و اخبار روز ایران .

مطالب و اخبار روز ایران

اصطلاحات گوناگون تلویزیون های ال جی

تلویزیون ال جی قابلیت های زیادی دارد که از جمله می توان به: TruMotion، Nano Cell، Super UHD، Simplink، Magic Remote و ThinQ اشاره کرد. اما آیا همه افراد کارکرد تمامی این اصطلاحات را می دانند. در این مقاله از وبلاگ خبری آموزشی فروشگاه اینترنتی میهن کالا قصد داریم به این گونه اصطلاحات بپردازیم تا خودتان یک استاد به تمام معنا در این زمینه شوید و به راهنمای دیگری نیاز نداشته باشید.

تکنولوژی نمایشگر و پنل

OLED چیست؟

OLED قابلیتی در تلویزیون های نسل جدید ال جی است که با استفاده از ویژگی هایی خاص، نور را از پس زمینه تلویزیون تا حد زیادی حذف می کند تا بیننده از هر زاویه ای که در حال تماشای تلویزیون است تصویر را به بهترین شکل ممکن دریافت کند. از دیگر برتری های تلویزیون OLED ارائه رنگ سیاه با کنتراست بسیار خوب است که در نتیجه سبب بهبود در کیفیت تصاویر خواهد شد.

پنل IPS چیست؟

با به کار آمدن پنل های IPS بهبودی های بسیار شگفت انگیزی در تلویزیون های ال جی رخ داده است. بعنوان مثال می توان به کم شدن مصرف برق اشاره کرد. یا اینکه زاویه دید گسترش یافته است. همچنین از دیگر مزیت های بکارگیری این پنل کم شدن تأخیر ورودی می باشد که همگی این موارد در گرو استفاده بهینه از پنل IPS است.

Super UHD و Nano Cell چیست؟

استفاده از تکنولوژی Nano Cell در تلویزیون های ال جی ضعف های موجود در پنل IPS را پوشش داده است. در واقع این امکان، کیفیت رنگ را افزایش داده به طوری که می توان این گونه تلویزیون ها را در مقابل سری تلویزیون QLED یا SUHD قرار داد.

از دیگر امتیازاتی که تلویزیون های Super UHD ال جی بوسیله تکنولوژی نانو سل دریافت کرده اند این است که قابلیت های اضافه شده به این تلویزیون ها آنها را به عنوان LED های باکیفیت ال جی معرفی کرده است.

پنل RGB چیست؟

در تلویزیون هایی که به طور واقعی از پنل RGB استفاده می کنند، هیچ پیکسل سفید رنگی وجود ندارد که جایگزین یکی از رنگ های قرمز، آبی و یا سبز شود. بدین ترتیب روشنایی و دقت این گونه تلویزیون ها خیلی بیشتر از تلویزیون های RGBW هست.

سیستم عامل تلویزیون ال جی

 

کنتراست

Ultra Luminace Pro چیست؟

این قابلیت به بهبود کنتراست تصاویر کمک شایانی کرده است. در واقع این فناوری نقاط روشن را روشن تر و نقاط تاریک را تاریک تر می کند. از این رو کیفیت تصویر افزایش می یابد.

Dynamic Contrast چیست؟

این ویژگی سبب متمایز شدن نقطه های تاریک و روشن تصاویر می شود تا روشنایی بهتری را در اختیار بیننده بگذارد. لازم به ذکر است که بیشتر کاربران از این قابلیت استفاده نمی کنند چرا که آن را نیاز می بینند.

LED Local Dimming چیست؟

اگر این امکان را در تلویزیون های ال جی فعال کنید، بهترین کنتراست برایتان فعال می شود. این کار بوسیله کم و زیاد شدن نور در نقاط روشن و یا تاریک به وقوع می پیوندند.

Active Depth Enhancer چیست؟

در اختیار گذاشتن عمق بیشتر توسط این گزینه امکان پذیر است. لذا اگر می خواهید تلویزیون، لایه های تصاویر را بهتر پردارش کنید تا عمق بهتری به شما ارائه دهد این گزینه را فعال نمایید.

بهترین تلویزیون های اولد برای گیمینگ

روشنایی

Active HDR چیست؟

این ویژگی فریم به فریم بودن تصاویر را به کاربر نمایش می دهد. در وقع می توان گفت که فرمت های HDR مانند Dolby vision در این ویژگی نهفته است که با فعال کردن آن قابل ارائه خواهد بود.

4K Cinema HDR چیست؟

این ویژگی یکی از قابلیت های بسیار مهم اکثر تلویزیون های رده بالای ال جی است که تقریباً می توان گفت که از فرمت های باکیفیت HDR پشتیبانی می کند. این فرمت های می توانند شامل: Vision، HDR10 Pro و یا Advanced HDR by Technicolor باشد.

Dynamic tone mapping چیست؟

این ویژگی پس از فعال شدن از تاریک شدن تصاویر و یا حتی روشن شدن بیش از حد صحنه ها به صورت فریم به فریم جلوگیری بعمل می آورد. این قابلیت را می توان در کنار قابلیت +HDR10 در تلویزیون های ساسونگ قرار داد.

رنگ

Color Mastar Engine چیست؟

تلویزیون های ال جی که چنین قابلیتی دارند، نسبت به دیگر تلویزیون های این مارک، رنگ هی آبی، سبز و قرمز را با شدت بیشتری به نمایش می گذارند.

Triple XD Engine چیست؟

با اضافه کردن این قابلیت به تلویزیون های ال جی کیفیت تصاویر نیز افزایش یافته است. همچنین کنتراست، افزایش کیفی رنگ و همینطور کاهش نویز نیز از دیگر امتیازاتی است که با ایجاد Tripl XD به تلویزیون های الجی اضافه شده است.

Dynamic Color چیست؟

با فعال شدن این ویژگی، رنگ تصاویر در تلویزیون به صورت قابل توجه ای زنده تر خواهد شد. دقت کنید که اگر این قابلیت را فعال کنید، تنظیم رنگ به صورت خودکار انجام خواهد شد.

ارتقاء کیفیت تصویر

Resolution Upscaler چیست؟

زمانی که بخواهید با تلویزیون های 4K یا فول اچ دی تصاویر با کیفیت پایین ( شبکه های مختلف صدا و سیما و یا حتی ماهواره ) را تماشا کنید، نیاز به تکنولوژی خواهید داشت تا بتواند تصاویر را با کیفیت مناسب تری ارائه دهد. به همین منظور این قابلیت می تواند در تلویزیون های ال جی مورد استفاده قرار گیرد.

Perfect Mastering Engine چیست؟

این پردازشگر موتوری بسیار قوی است که در جهت زیاد کردن کیفیت تصاویر در تلوزیزیون های ال جی بکار رفته است.

Noise Reduction چیست؟

اگر به هر دلیلی می خواهید تصاویری که دارای رزولویشن پایین هستند تا نگاه کنید، می توانید با فعال کردن این گزینه، از بروز نویز جلوگیری کنید.

topic_sports_03.jpg

قابلیت های موشن یا حرکت

TruMotion چیست؟

در تلویزیون های سری جدید ال جی با فعال کردن قابلیتی اضافه شده است که هنگام دیدن فیلم های اکشن و یا هر ویدئویی که صحنه های تند در حال نمایش است، از پرش و تار شدن تصویر جلوگیری بعمل می آید.

صدا

Virtual Surround یا ULTRA Surround چیست؟

این قابلیت در تلویزیون های ال جی کیفیت صدا و همچنین حس شنیداری را در بیننده افزایش می دهد. در واقع می توان گفت که نیاز به تهیه کردن سیستم های مجزای صوتی را کاهش می دهد.

Clear Voice چیست؟

شنیدن صداهای پس زمینه می تواند یکی از موارد بسیار مهم برای هر بیننده باشد. بنابراین با فعال بودن این گزینه محدوده فرکانس به خوبی زیاد شده و صداهای مجزا از گفتگوهای کلامی را به دقت به بیننده منتقل می کند.

LG Sound Sync چیست؟

با فعال کردن گزینه LG Sound Sync سیستم های مختلف صوتی یا به وسیله ی بلوتوث و یا بی سیم انجام خواهد پذیرفت.

Audio Upscaler چیست؟

این قابلیت کمک خواهد کرد که صداهایی که دارای کیفیت پایینی هستند با کیفیت بهتری پخش شوند.

Magic Sound Tuning چیست؟

با استفاده از این ویژگی تلویزیون های ال جی، به سیستم صوتی دستور داده خواهد شد تا مناسب با محیط صدای خروجی را تنظیم و پخش کند.

قابلیت های هوشمند

ThinQ چیست؟

این قابلیت به کاربران اجازه خواهد داد تا بوسیله تلویزیون های هوشمند ال جی با سایر وسایل هوشمند دیگر ارتباط برقرار کنند. اگر در خانه وسایلی همچون سنسورها، لباسشویی و دماسنج و چراغ های هوشمند دارید می توانید با فعال کردن این گزینه با همه این وسایل ارتباط برقرار نمایید.

webOS چیست؟

این سیستم عامل تلویزیون های ال جی که در سال 2018 بهترین پلتفرم هوشمند هم شناخته شده است، رابط بسیار کاربردی بین تلویزیون و کاربر خواهد بود.

کنترل جادویی یا Magic Remote ال جی چیست؟

با استفاده از این ریموت، کاربر می تواند بوسیله غلتک، دکمه های کنترلی و همچنین دستور های صوتی، تلویزیون های سری جدید ال جی را مدیریت نماید. همچنین گفتنی است که از این ریموت می توان برای دیگر دستگاه های سازگار منزل نیز استفاده نمود.

Simplink چیست؟

اگر بر روی ریموت تلویزیون عبارت Simplink نوشته شده باشد می توان گفت که هر وسیله ای که متصل به تلویزیون است را می توان مدیریت کرد.

360 VR

این قابلیت نیز به شما این امکان را می دهد تا بتوانید فیلم های واقعیت مجازی و یا همان سه بعدی و چند بعدی را مشاهده کنید. در بعضی از تلویزیون های ال جی این قابلیت وجود دارد.

Multi View چیست؟

این قابلیت نیز اگر چه جدید نیست اما یکی از کاربردی ترین قابلیت های تلویزیون های ال جی محسوب می شود که با استفاده از آن می توانید دو تصویر را در تلویزیون رصد کنید.

Smart Share چیست؟

اگر می خواهید تصاویر و ویدئوها را میان تلویزیون و دستگاه های مختلف به اشتراک بگذارید از این ویژگی استفاده کنید.

lg-tv-thinq-google-assistant.png

دیگر موارد

PMI یا Picture Mastering Index چیست؟

PMI در واقع متری استکه نشان میدهد، که کدام تلویزیون پیشرفته تر از دیگری‌ست. PMI عددی است که بین 100 تا 2300 خواهد بود و این عدد هر چه بیشتر باشد نشان می دهد که تلویزیون مدنظر از امکانات بیشتری برخوردار است.

LG SIGNATURE چیست؟

امضا نام بعضی از محصولات خاص ال جی است که طراحی آن بسیار شیک می باشد. این گونه کالاها بسیار هم گرانقیمت هستند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۵:۵۴ توسط:رضا موضوع: نظرات (0)