مطالب و اخبار روز ایران مطالب و اخبار روز ایران .

مطالب و اخبار روز ایران

معرفی برند لکسوس

 

در این مطلب از وبلاگ گیربکس دهقان قصد داریم به بررسی کلی کمپانی خودرو سازی بسیار محبوب و نسبتا لوکس لکسوس بپردازیم. این کمپانی بزرگ یک خودرو ساز ژاپنی است که در سطح تمام جهان بسیار مطرح واقع شده است.

در حقیقت برند لکسوس یک شرکت خودرو سازی با اصالت ژاپنی است، که وظیفه طراحی، تولید و پخش کردن خودرو های لوکس شرکت ماشین سازی تویوتا را بر عهده دارد. به صورت کلی شرکت لکسوس را می توان یک زیر مجموعه از برند جهانی تویوتا به حساب آورد. این شرکت خودرو سازی در سال ۱۹۸۹ میلادی توسط برند تویوتا و در یکی از ایالت های ایالات متحده آمریکا راه ‌اندازی شد و فعالیت رسمی خود را آغاز نمود.

در حال حاضر لکسوس یک برند جهانی به شمار می آید و این شرکت به‌ عنوان بزرگترین تولید کننده ماشین های خاص و لوکس، در کشور ژاپن نیز به حساب می آید. کمپانی لکسوس در حال حاضر محصولات تولید خودش را در بیشتر از ۶۰ کشور جهان به فروش می رساند که رقم قابل توجهی است و همچنین لکسوس یکی از بزرگترین برند های تجاری از نظر میزان دارایی و ارزش خالص در کشور ژاپن به حساب می آید.

تاریخچه ی شکل گیری برند خودرو سازی لکسوس

اگر می خواهید بدانید که لکسوس چگونه شکل گرفت، باید بگوییم همه چیز به سال ۱۹۸۳ میلادی باز می گردد. در آن سال گروه هیئت مدیره وقت کمپانی خودرو سازی تویوتا در یک جلسه‌ ی ویژه با مدیران ارشد و طراحان خودرو رده بالا در این شرکت دور هم جمع شدند و در آنجا مسئله ی مهمی که مطرح شد این بود که آیا امکان دارد کمپانی تویوتا بتواند یک ورود موفق به کلاس خودروهای لوکس را داشته باشد و با برند های بزرگ خودرو سازی جهان در این کلاس حساس رقابت نماید؟ پاسخی که در نهایت برای این پرسش به دست آمد منجر شد تا کمپانی تویوتا وارد پروژه ‌ای به نام F-1 گردد که هدف نهایی آن تولید خودرویی قابل رقابت با سایر ماشین های لوکس حاضر در این دسته بود.

پروژه F-1 در نهایت بسیار بهتر از آن چیزی که شاید همه ی افراد حاضر در آن جلسه انتظار داشتند پیش رفت و نتیجه ی بدست آمده از آن ماشین لکسوس مدل LS بود. در پی کسب این موفقیت قابل توجه در این زمینه و همچنین موفقیت های دنباله شرکت مادر یعنی برند تویوتا در تولید خودرو های با کیفیت بالا و نه چندان لوکس برای عموم مردم، بالاخره تویوتا تصمیم گرفت تا یک برند زیر مجموعه با نام لکسوس را وارد بازار نماید.

سرانجام بعد از تلاش های زیادی در سال ۱۹۸۹ میلادی، بعد از طی شدن پروسه های طولانی مربوطه و با صرف بودجه ی اولیه در حدود ۲ میلیارد دلار، اولین ماشین ساخته شده توسط برند لاکچری لکسوس با نام ( لکسوس F-1 ) و محصول دیگری به نام (لکسوس LS 400) در یک نمایشگاه خودرو در کشور ایالات متحده آمریکا به صورت رسمی رونمایی شد و دقیقا از همان سال، فروش خودروهای لکسوس آغاز شد و برند لکسوس به صورت رسمی از آمریکا متولد گردید.

برند لکسوس توانست در همان سال های ابتدایی فعالیتش بسیار درخشان تر از آن چیزی که انتظار می رفت در بازار واقعی فروش داشته باشد و محبوبیت بسیار بالایی را در میان مردم کسب نماید به گونه ای که خودرو لکسوس مدل LS 400 در سال ۱۹۹۰ میلادی توانست در لیست ۱۰ تایی بهترین خودرو های جهان قرار بگیرد. فروش بالای محصولات لکسوس در تمام جهان باعث شد تا بودجه ی در دسترس این کمپانی به شدت افزایش یابد و همین موضوع تکیه گاه مناسبی برای افزایش نوآوری و کیفیت محصولات در این برند است.

 

 

معرفی کوتاهی از محصولات مطرح کمپانی لکسوس

لکسوس ال ایکس ۵۷۰

این مدل خودروی لکسوس یکی از محبوب ترین ها در دسته ی ماشین های شاسی بلند این کمپانی به شمار می آید. خودروی ال ایکس ۲۰۰۸ لکسوس نسبت به نسل های قبل تر از خودش دارای تفاوت های زیادی شده است ، برای نمونه تغییر چراغ های جلوی این ماشین از تعداد چهار عدد چراغ نسبتا کوچک به یک عدد چراغ بزرگ و بزرگ تر شدن چراغ های عقب از نمونه تغییرات چراغ ها و از نظر ابعاد نیز حدود ۱۰ سانتی متر به طول و ۲٫۵ سانتی متر به عرض آن اضافه شده است . قدرت پیشرانه این ماشین از نوع V8 و به حجم ۵٫۷ لیتر است که قادر خواهد بود توانی برابر با ۳۸۳ اسب بخار (hp) تولید نماید که توان قدرتی بسیار مناسبی است.

 

لکسوس آر ایکس Lexus Rx350

خودروی لکسوس Lexus Rx350 یک ماشین از نوع شاسی بلند و با اندازه ی متوسط از کمپانی لاکچری لکسوس می باشد. هر چند این شاسی بلند در نوع جزو ماشین های بسیار کوچک و جمع و جور این دسته به شمار می رود اما همچنان مدل های کم حجم تری نیز نسبت به این ماشین دیده می شوند. مدت زیادی از زمان دیده شدن این خودرو در کشور ایران نمی گذرد اما این خودرو جزو اولین نسل از این مدل نیست و به نوعی نسخه ی بهبود یافته ی نسل قبل تر از خود می باشد. از دلایل اصلی محبوبیت این خودرو در میان مردم می توان به حجم نه چندان زیاد خودرو و سواری بسیار راحت و لذت بخش آن اشاره کرد. داشتن زیبایی بسیار بالا و طراحی شیک در کنار توان و قدرت مناسب موتور و تجهیزات نصب شده ی مرغوب بر روی این خودرو همگی باعث شده اند تا این خودرو بسیار پرطرفدار باشد. شتاب ماشین لکسوس RX350 بسیار مناسب است اما بهترین نیست، اگر برای خرید ماشین شتاب برای شما مسئله ی اول است بهتر است کمی بیشتر در اینباره تحقیق نمایید.

لکسوس ES 350

ماشین لکسوس ای اس ۳۵۰ در حقیقت نسل جدیدی از مدل های قبلی خودرو های ES لکسوس است که با تغییرات ظاهری که برای آن در نظر گرفته شده است، با چهره ی جدید و مدرنی تولید و عرضه می شود. این خودرو از لحاظ تجهیزات و امکاناتی که برای مصرف کننده در نظر گرفته است بسیار کامل است و شاید یکی از بهترین نمونه های لکسوس در تحقق آرمان خودروی لوکس و کارآمد باشد. پیشرانه به کار رفته در این ماشین ۶ سیلندر به حجم ۳٫۵ لیتر است و موتور این خودرو قادر است تا ۲۷۲ اسب بخار نیرو تولید کند که در نوع خود بسیار قدرتمند محسوب می شود.

لکسوس Lexus NX300 هیبریدی

خودروی لکسوس ان ایکس ۳۰۰ هیبریدی به دلیل طراحی بسیار زیبا و مدرن خود که به تازگی در میان مردم جامعه نیز بسیار پر طرفدار شده است و همچنین به خاطر فناوری ارائه شده ی هیبریدی که در میان جوامع مختلف به ویژه کشور های پیشرفته بسیار محبوب است، توانسته تا در لیست پر فروش ترین ماشین های شاسی بلند لوکس و گران قیمت بازار حضور داشته باشد. لازم به ذکر است به دلیل فناوری هیبریدی به کار رفته در این ماشین، شتاب خودرو و نیز حداکثر سرعت آن نسبتا کاهش یافته است که البته برای استفاده های روزمره اصلا به چشم نخواهد آمد.

لکسوس Lexus RX200 هیبریدی

ماشین لکسوس مدل آر ایکس ۲۰۰ توربو یک خودروی شاسی بلند بسیار پر طرفدار است که معمولا برای استفاده ی خانوادگی به کار می رود و جزو دسته ی ماشین های شاسی بلند با سایز متوسط از خانواده ی خودرو های کمپانی لکسوس به شمار می آید. همان طور که قبل از عرضه ی این مدل ماشین نیز انتظار می رفت، خرید و فروش این خودرو در میان جامعه بسیار رواج گرفته است که مهم ترین دلیلی که می توان برای آن در نظر گرفت کاربرد زیاد و نیز تجربه ی موفق مدل قبلی همین مدل ماشین در عملکرد و بازدهی برای صاحبان قبلی خود بوده است. ماشین لکسوس RX سری جدید تنها از نوع موتور ۲ لیتری توربو شارژ وارد کشور ایران شده است.

لکسوس LS 460

خودروی لکسوس مدل ال اس ۴۶۰ از جمله بزرگترین و خاص ترین مدل های تولیدی از کمپانی خودرو سازی لکسوس می باشد. مدل جدید تر این ماشین با ظاهری بسیار با شکوه‌ ، زیبا و خیره کننده وارد بازار روز ایران شده است. این ماشین استثنایی شرکت لکسوس در رده خودرو های لوکس صندوق دار (سندان سواری صندوق دار) قرار می گیرد که در حال حاضر دو نوع کلی این مدل شامل موتور بنزینی ساده و موتور هیبریدی می شوند. قدرت پیشرانه نوع دارای موتور بنزینی این مدل خودرو ۴٫۶ لیتر حجم دارد که قادر به تولید حداکثر ۳۸۰ اسب بخار قدرت نیز می باشد و این نیرو برای یک خودروی سواری سندان بسیار خارق العاده به حساب می آید.

تعمیرات تخصصی ماشین های برند لکسوس در ایران

پیش تر نیز گفته شد که برند لکسوس یک برند تجاری بسیار لوکس و گران قیمت است و نمی توان از ماشین های تولید شده ی آن انتظار قیمت پایین و در حد سایر برند های خودرو سازی معمولی را داشت. خرید یک ماشین از برند لاکچری لکسوس جدایی از تحمیل هزینه ی بیشتر در هنگام خرید، برای تعمیرات و هزینه های سرویس بعدی نیز می تواند بسیار گران قیمت تر از خودرو های معمولی دیگر باشد. یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید خودرو از این کمپانی مطرح ژاپنی، به آن دقت نمود حساسیت و کیفیت بسیار بالاتر قطعات به کار رفته در آن است. خودرو های کمپانی لکسوس به دلیل داشتن قطعات داخلی حساس که اغلب طراحی ویژه و مخصوص به همین برند را نیز دارند، از نظر تعمیرات لکسوس نیازمند وقت و مهارت بسیار بالاتری می باشند. برای مثال تعمیر گیربکس لکسوس موردی بسیار تخصصی و نیازمند دانش و تجربه ی بالایی است که عدم توجه به این موضوع می تواند خسارت های بسیار سنگینی را به همین قطعه و حتی سایر قطعات خودرو داشته باشد.

راهنمای خرید لوازم یدکی لکسوس

ماشین های کمپانی لکسوس اکثرا گران قیمت و در دسته ی خودرو های لوکس قرار دارند. همین موضوع باعث می شود تا قیمت کلی آن ها بسیار بیشتر از سایر ماشین های بازار باشد. به همین ترتیب قیمت لوازم یدکی و تجهیزات مربوط به این کمپانی خودرو سازی نیز گران قیمت تر از سایر شرکت های نام آشنا در سطح بازار می باشند.

در خرید این دسته از وسایل برای خودرو های لوکس باید به کیفیت و اصالت آن ها توجه ویژه ای نمود. لازم به ذکر است به دلیل حساسیت بالا و دقت زیاد در نظر گرفته در طراحی قطعات ماشین های لکسوس استفاده از لوازم یدکی غیر اصلی و نا معتبر می تواند بسیار خطرناک باشد و عواقب ناگواری برای دستگاه ها و قطعات مهم تر خودرو داشته باشد. برای اطمینان بیشتر راه حل پیشنهادی ما به شما خرید این قطعات از فروشگاه های معتبر و نیز دریافت مشاوره از متخصصین این حوزه پیش از خرید می باشد. به علاوه توصیه می کنیم که مراحل بعدی همچون نصب و راه اندازی قطعات حساس را نیز تنها به کمک افراد دارای تخصصی و مهارت بالا انجام دهید.

چرا هزینه تعمیرات ماشین های لکسوس زیاد است؟

تقریبا تمام ماشین های لکسوس در دسته ی خودرو های خاص و گران قیمت به حساب می آیند. در کنار این تمامی محصولات این شرکت خودرو سازی دارای گیربکس اتوماتیک بسیار پیشرفته و با کیفیت می باشند. جدایی از آن قطعات به کار رفته در خودرو های لکسوس، از مهم ترین آن ها گرفته تا قطعات جانبی و کم اهمیت تر مثل آینه بغل خودرو نیز دارای کیفیت بسیار زیاد و قیمت بالایی هستند. پس شاید اولین دلیل در گران قیمت بودن هزینه ی تعمیر و سرویس خودرو های لکسوس همین موضوع باشد.

دلیل بعدی اما طراحی خاص و پیچیده و نیز به کار گرفته شدن فناوری های پیشرفته و بروز دنیا در ساخت محصولات این کمپانی ژاپنی است. بخش اعظمی از فرایند طراحی و تولید ماشین های لکسوس بدون دخالت دست و نیروی انسانی و تنها با استفاده از ربات های بسیار پیشرفته و به صورت اتوماتیک صورت می پذیرد و همین موضوع باعث می شود تعمیرات این خودرو های خاص نیازمند دانش و تخصص بالا و در کنار داشتن ابزار و تجهیزات مناسب این کار باشد.

با همه ی مواردی که در بالا گفته شد هنوز هم راه حل منطقی و مناسب برای اقداماتی از جمله تعمیر گیربکس اتوماتیک لکسوس و سایر قطعات حساس این نوع از خودرو ها، مراجعه به متخصصین و افراد با مهارت در این حوزه است. طبیعی است که در اغلب موارد مراجعه به تعمیرگاه های تخصصی و معتبر در این زمینه، در نهایت منجر به صرفه جویی چشم گیری در وقت و هزینه های شما خواهد شد.

نکات دارای اهمیت در نگهداری و سرویس ماشین های لکسوس

توجه به یک سری از نکات بسیار مهم و البته ساده در حفظ و نگهداری از خودرو می تواند تاثیر بسیار عمیقی در طول عمر و کیفیت و کارایی آن داشته باشد. رفتار های مختلف شما با خودرو تان شاید در کوتاه مدت تفاوت زیادی به وجود نیاورد اما در دراز مدت به طور حتم تفاوت چشمگیری ایجاد می کند.

سرویس به موقع خودرو: هزینه ی بازدید های دوره ای و سرویس های چند ماهه این نوع از خودرو های گران قیمت، که برند لکسوس نیز در این دسته قرار دارد بیشتر از خودرو های معمولی دیگر است. همین ویژگی باعث می شود تا برخی نسبت به سرویس های دوره ای خودرو خود دچار اهمال کاری شوند. نکته ی قابل توجه این است که در صورت بروز اشکالات جزیی در این نوع از خودرو ها با هزینه ی بسیار کم قابل تعمیر می باشد اما بی توجهی نسبت به همین مسائل به ظاهر کم اهمیت می تواند در ادامه باعث بروز مشکلات جدی تر و اساسی شود.

تعمیر و دریافت خدمات از افراد متخصص: به طور معمول خودرو های گران قیمت و لوکس برای خدمات پس از فروش و تعمیرات نیازمند تجهیزات مخصوص و دانش و تجربه ی افراد متخصص است. برای مثال تعمیرات قطعات گیربکس اتوماتیک لکسوس که جزو موارد حساس در خودرو می باشد اگر به صورت تخصصی و حرفه ای صورت نپذیرد می تواند آسیب های بسیار جدی به اتومبیل شما در آینده وارد نماید.

 

ارائه ی خدمات تخصصی تعمیرات ماشین های لکسوس

اگر کلاس کاری و سبک زندگی شما به صورتی است که شما برند لکسوس را برای خرید ماشین سواری تان انتخاب کرده اید، بهترین پیشنهاد برای شما که می تواند عمر خودروی سواری تان را افزایش دهد توجه به سرویس به موقع خودرو در فواصل زمانی معین و نیز استفاده از افراد متخصص برای امور مربوط به تعمیرات است.

سرویس های تخصصی و ویژه ما در زمینه ی تعمیرات ماشین های لکسوس بهترین راه حل در این زمینه می باشد. با توجه به افراد متخصص و تجهیزات بروز و تخصصی در زمینه ی تعمیرات ماشین های دارای گیربکس اتوماتیک امروزی استفاده از خدمات و سرویس های ما مطمئن ترین راه برای حفظ سلامت خودرو شما می باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۹:۵۰ توسط:رضا موضوع: نظرات (0)